Beweging

Met een sportieve aanpak kom je in beweging met je hele lichaam. Dit heeft een aantal grote voordelen, waaronder de relatief makkelijke en snelle manier van contact maken. Samen bewegen is toch iets anders dan samen praten in een gesloten kamer. Verder blijkt dat er een grote kans bestaat dat je door de trainingen zogenaamd ‘sleutelgedrag’ gaat vertonen. Dat wil zeggen dat één aanpassing (in dit geval: het inschakelen van een deskundige, sportieve coach) zorgt voor meer betere keuzes in het verlengde. Bijvoorbeeld: de avond voor de training kies je ervoor op tijd naar bed te gaan om goed uitgerust te zijn op de dag van de training. Je gaat bewust of onbewust een positieve spiraal in. Een ander voordeel is het stofje endorfine dat tijdens het sporten wordt aangemaakt in de hersenen. Dit vermindert sombere gevoelens, zodat je makkelijker een positief blijft ten opzichte van je gewenste verandering.

Zo zijn er nog meer bewezen voordelen bij het gebruik van een sportieve aanpak. Op deze website en via sociale media delen wij (wetenschappelijke) kennis over de invloed van beweging op (gedrags)verandering.

Experience Based Training Tool

Onze unieke Experience Based Training Tool vindt de perfecte mix van oefeningen voor jou.
Op basis van jouw persoonlijke data en successen van anderen die je zijn voorgegaan!

Meer weten

Kennis & onderzoek

How are habits formed

Dit onderzoek laat zien dat een mens gemiddeld 66 dagen nodig heeft om een nieuwe gewoonte aan te leren. De benodigde tijd is ook afhankelijk van de complexiteit van de verandering. Maar wil je iets veranderen, dan heb je tijd nodig. Om deze reden hebben de veranderprogramma’s van SPAT altijd een duur van minimaal 10 weken.

Power Posing

Een krachtige, rechte en open houding (Power Pose) zorgt voor mentale kracht. Het leidt tot een verlaagd gehalte aan cortisol (stresshormoon) en een verhoogd testosterongehalte. Door deze mentale kracht ben je stress, angsten en negatieve gedachten beter de baas. SPAT coaches houden je continu bewust van je houding om hier optimaal van te profiteren.

Bad Popcorn

Er zijn simpele manieren om ongewenst eetgedrag aan te passen. Gebruik bijvoorbeeld kleinere borden. Leg ongezonde snacks op een moeilijk bereikbare plek en gezond eten in het zicht. Het is bewezen dat zelfs wanneer je de truc kent, het blijft werken. Daarom adviseren wij ook je omgeving aan te passen tijdens een verandertraject.

©2018 SPAT verandert | KvK: 61495980 | BTW: NL854366933B01